Nu lider inte Hrefna längre....

Igår fick Hrefna avsluta sina dagar hos oss och galoppera vidare till ett nytt liv utan smärta och sjukdomar....
Det var otroligt jobbigt och är fortfarande... Solveig kom hit, vi kände att vi behövde hennes stöd. Det är konstigt hur man verkligen ser allting när det är så känslomässigt jobbigt..... att Solveig inte parkerade bilen där hon brukar, för där skulle lastbilen stå....
Vi borstade Hrefna riktigt fin, hon är ju så blank och fin så det var inte så svårt. Tog bort allt spån som satt i manen från att hon låg ner den mesta tiden.... hon fick massor utav morötter, hon tyckte det var jättegott.
Strax efter klockan 18 kom Lits djurservice. Hrefna fick sin röda grimma på sig och vi tog med henne ut, hon stapplade fram och hade svårt att gå så vi kunde bara ta henne till parkeringen, längre kunde hon inte ta sig.... när vi kom fram till platsen så brast det för mig. Jag ville vara stark för Hrefna, inte visa att jag var helt förstörd, ledsen, ville inte att hon skulle tycka att något var konstigt. Så jag gav henne lite morötter och klappade henne på mulen, sen gick jag en bit bort..... hon blev lite orolig ett tag, men mamma höll i henne och lyckades hålla ihop, och han från djurservicen smekte på henne och drog hennes pannlugg åt sidan...  sen satte han bultpistolen mot hennes panna och direkt hördes ett svagt pang.... sen låg hon där. Hrefna fanns inte mer. Mina ben vek sig, jag grät och grät, fyfan vad jobbigt!!!!!! Samtidigt en lättnad.... nu led hon inte mer, hon behöver inte ha ont och nu springer hon säkert runt på dom evigt gröna ängarna tillsammans med många andra hästar. Nu får hon vara häst på riktigt, det har hon inte kunnat vara om somrarna senaste åren eftersom hon alltid blivit sjuk...
Men vilka minnen vi har. Så otroligt fina. Och dom kommer aldrig försvinna... Hrefna kommer alltid ha en stor plats i våra hjärtan...... usch vad jag gråter hela tiden :(


Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag saknar henne. Det var den hästen jag red på då du övertalade mig att vara med på vintertölten för två år sedan.... Hrefna, jag och Stina var ute en del i skogen och myste. Senast var du med innan hon blev sjuk

2009-07-04 @ 22:10:22
Postat av: Hanna

Usch va hemskt, Beklagar! värsta som finns att ta bort ett djur så där! Man får se de så att hon nu slipper lida.. Usch.. måste va jätte jobbigt för dig. inte alls roligt! ha de bra bruden! Kram

2009-07-05 @ 21:43:51
Postat av: Emma

Saknaden är stor men samtidigt så vet man att hon har det toppen nu och kan få beta gräs som vilken häst som helst! Underbara Hrefna! Den första och enda hästen som jag har tävlat och det har gått hem med vinst! Hon har bidragit med mycket bra till mig! Tack Ulla för att jag fick låna henne och tack Jessica för alla roliga timmar i stallet med dig! Nu blir det i kolbäck istället! Saknar er massor! <3

2009-07-09 @ 16:19:30
URL: http://emmasofieroos.blogg.se/

♥ VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT? ♥

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress/URL:

Skriv vad du har på hjärtat:

Trackback
RSS 2.0